onsdag 28 januari 2009

Ny tröja, nya miniatyrer

Jag flörtade med min svärmor i inlägget igår om miniatyrerna på Netto och hon fattade vad jag ville...Så idag åkte hon in till Sjöbo i Borås med sin arbetskamrat och handlade det som fanns och som var intressant för mig. Några lampor, stolar med bord, transformator ... Men jag kunde hålla mig ifrån att köpa ett nytt dockhus. Jag har en så där....3 st stora och några små...kolla in dem på min hemsida.

Fick även tummen ur igår och fixade klart volangerna till festen på lördag. När sonen såg mig i min utstyrsel ville han inte åka med samma tåg som jag, men då sa jag bara att han skulle vänta och se sin far, hur han ska se ut på lördag. Sonen funderar fn på om han ska flytta till mormor och morfar i Bålsta ett par år....

Men för att gå på fest behövs även en present: Rosa Champagne i rosa "dykardräkt"...


Den ser häftig ut, passar en häftig brud på 40 bast....( Jag har inte talat om för henne att jag bloggar, det gör jag efter festen...)

Det kändes lockade att gå en sväng på Lindex. Jag har kollat på en tröja där.
Jag har för en gångs skull tagit mig ur det svarta träsket och köpt en marinblå...

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars son! Vilken traumatisk uppväxt...;)
Han kan få flytta in i vårt enkla o trånga hem, men han slipper åtminstone volanger.
Han kan ju dock vänta till influensaperioden gått över.