lördag 14 februari 2009

Alla hjärtans dag.....

Eller Valentins dag efter en martyr för flera hundra år sen...eller mer.
Denna dag för ca 20 år sen köpte jag en undulat som jag döpte till Valentin, pga namnsdagen...Min stackars mormor fick stå ut med en massa dumma saker men detta är väl det gulligaste dumma jag gjort. När jag hade köpt fågeln skickade jag flyttkort till mormor där det stod att Valentin Vogel hade flyttat in hos mig, med hälsningen "kviddevitt". Genast när mormor fått kortet slängde hon sig på telefonen för att fråga min mor vad det var för en karl som flyttat ihop med hennes barnbarn...Morsan fattar ingenting förrän mormor läser upp kortet, och svarar skrattande att nån karl var det inte, men väl en fågel. Gissa om hon var sur ett bra tag för att jag lurat henne.



Idag var jag inne i stan med min mor för att sälja av henns balklänningar med tillbehör som hon inte behöver längre då hon numera är pensionär. Vi började på Östermalm och slutade på Södermalm. Judits Second hand på Hornsgatan har numera en röd och en turkos balklänning, om nån är ute efter nåt sånt. Även en liten minkjacka och pälskrage fick hänga med...

Det var bitande kallt så det kändes skönt att fika på Café Fåtöljen lite längre ner på Hornsgatan med hallon/rabarberpaj och ett glas hett te med rabarbersmak.

Hemma i Huddinge gick jag in i den nyöppnade Detalj, som bytt lokal till lite större. Där hittade jag favoritskorpor med lakrits. Köpte även en liten hjärt-hoya....

Nu är precis chokladkakan i hjärtformen klar och ska snart provsmakas till fika.

2 kommentarer:

Anonym sa...

trevligt

Anonym sa...

Tack för påhälsningen i min blogg! Fick akut längtan till Stockholm nu när jag läser i din blogg...bodde där förut för en massa år sen.

//Helen
betweennowandthen