tisdag 24 februari 2009

Fettisdag som rymmer mycket

Först och främst är det idag man ska äta semlor, också...För det kan man ju göra alla dagar efter nyårsdagen tills man inte vill se fler på ett år....
Dagens semla var inköpt på Spaaks i Tumba och hade en porös bulle med lagom mycket mandelmassa i rätt konsistens och grädde som var fluffig....och naturligtvis ett runt lock! Inga trekantiga lock på mina semlor, om jag kan undvika det...
Denna intogs på arbetsplatsen på fikarasten

Sen var det naturligtvis dagens samtalsämne Nr 1; förlovningen mellan Victoria och Daniel.

Kan förresten berätta att jag var med dem på bio för några år sen. Eller, de kom lite senare än vi andra och det hade släckts ner...Eller jag var där med en annan väninna egentligen....Och de kom med säpo-kompisarna....

Och så var det BOKREA! Denna dag som min make hatar för att jag alltid släpar hem en massa böcker, trots att jag redan har en massa olästa böcker.

Här är dagens fynd: Svenska trähus. En bok man kan hämta inspiration för det senaste dockskåpsprojektet som ska vara ett trähus med snickarglädje...
En shopaholic i New York av Sophie Kinsella. Har läst hennes första bok om Rebecca Bloomwoods äventyr i affärer...Underbart rolig.
Tröstaren av Karin Wahlberg. Har läst alla de andra i hennes serie om Claes Claesson och gillar hennes stil.
Orkestergraven av Unni Lindell. Denna köpte jag bara för att det handlade om en postkassör, då jag själv är en gammal avdankad "luck-nucka". Har inte läst henne förut, men det ska bli spännande.
Troligtvis ska jag ut på jakt i morgon igen och hoppas då på fler fynd.

Inga kommentarer: