torsdag 19 februari 2009

Lite Sex....

...and the city är ju alltid trevligt att titta på.
Det har sina fördelar att vara helt skrupellös när det gäller prenumerationer och gåvor i samband med dessa. Det gäller bara att läsa det finstilta, så kan man få många fina och bra saker.
Denna gången har jag lyckats få ett antal nummer av Damernas Värld, en mascara och en film "Sex and the city" , allt nästan gratis...
Härom dagen dök det upp en liten ljuslykta av Alvar Aalto, som tillsammans med tre nummer av Tara blev mina för en billig penning.
Jag kan dessutom avslöja att jag idag bad maken posta en liten lapp om tre nummer av "Sköna Hem", där man fick med ett Pilgrims-halsband, som jag kände att livet skulle vara blekare utan.
I Göteborg kallade man detta fenomen, man prenumerar på nåt för att få en present och sen avslutar det, för "väskryckar-ligan" då presenterna på 80- och 90-talet i huvudsak bestod av just väskor. Men man måste kolla det finstilta så man inte står med nåt man inte kommer ur billigt och lätt.
För övrigt har jag ont i ryggen idag så det blir horisontalläge i soffan med kanske en film....Den igår påbörjade halsduken får vänta en dag eller så.
Men kanske en semla kan göra susen....med varm mjölk och lite kanel i....
Här finns semmeltest!!!!

2 kommentarer:

Annika sa...

Jag fullkomligen ÄLSKAR "Sex and the City"!! Jag avgudar tjejerna och håller på att skratta ihjäl mig...precis min smak av humor/underhållning!!

Ha de gott!
Kram Annika

Hugomamma sa...

Jag fick hela boxen i födelsedagspresent i somras och plöjde igenom den innan jag sålde den. Men jag är helt såld på New York och SATC....