fredag 6 februari 2009

Men inte skulle jag...



...köpa mer garn. Det har jag lovat. Men vad gör man när de nästa slänger garn efter en, alltså rear ut det???? För plötsligt ser jag att jag kan göra den där cykelsadel-mössan som jag så väl behöver för att det är så kallt när jag cyklar till tåget på morgonen på vintern.....Se där! En väldigt bra anledning att köpa Järbos ullgarn Polar som Ica Maxi säljer ut för 9.90 st. Jag kan ju bli sjuk, om jag inte får till en sån. Och då kostar det karensdag och blir mycket dyrare.
Är det nån som behöver en bra anledning eller ursäkt, så hör av er; jag är en mästare! Inget skryt bara kalla fakta. Jag kan vända det mest hopplösa till en riktigt bra förklaring.
Och så var inte maken med när jag handlade, annars hade han effektivt stoppat alla garnköp.
Med på bilden är även en Tradera-"vinst", dvs jag fick nöjet att köpa det fina mohairgarnet superbilligt...


När jag kom hem så låg det ett paket från Tara i brevlådan. Jag nappade i november på ett "super-erbjudande" som man inte kan motstå, dvs 3 nr av Tara, en film "Tillsammans är man mindre ensam", ljusstake och handkräm.
Så nu när jag är själv nån timme innan mina pojkar kommer hem, ska jag njuta av den , av en händelse inköpta, mörka chokladen med apelsinsmak, läsa min Tara och bara ta det lugnt.
Sen bär det av till P i Häggvik för tjejträff, läs middag, vin och en massa prat, då även V kommer som jag inte träffat på 2 år....Skönt att det är lördag i morgon.

2 kommentarer:

Agneta sa...

Ursäkter vadå:-) Garn måste man ha i lagom stora doser (helst mycket STORA) annars blir man sjuk eller hur?

Hugomamma sa...

Håller fullständigt med....Men mitt hobbyrum håller på att svämma över av alla måsteha-garner...Tur att Hjälpstickan.se finns, så man kan rena sitt samvete...:-)