fredag 13 februari 2009

UFO

I denna fina korg bor mina UFO:n. För tillfället är det glest befolkat i korgen, bara två inneboende. Dels är det en pälsgarnströja i grönt, där jag stickat 3/4 av bakstycket och så är det en vit mohairsjal som jag köpte garnet till på syfestivalen i höstas.
Den gröna tröjan är äldst och borde stå näst på tur att färdigställas. Jag var aktiv ett tag med den, men så kom jag på att det skulle fattas några nystan och garnet är köpt i Jönköping i Lerdalaboden . Det ligger vid E4 när man kör till Göteborg, och ibland är det långt mellan gångerna man kommer dit. Nu köpte jag i och för sig en hel del nystan i september när vi åkte förbi senast, men inte har den koftan blivit klar för det...
Men man måste känna för att sticka på nåt, annars är det inget kul. Kanske stickar jag klart koftan, annars kanske jag repar upp och börjar på nytt.
Jag kanske kan förhandla med mig själv. Om jag är duktig och stickar klart så kan jag få köpa nåt nytt sen...Ska fundera på det.


Ikväll ska jag i alla fall till C och äta texmex tillsammans med L. Det ska bli trevligt och gott. Och det är krypavstånd hem...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å varför säger du inte till att du behöver ngt fr Lerdalaboden? Jag är ju där i krokarna ibland. Lidingö nästa vecka, tis kväll till fre em. Mest jobb...

Hugomamma sa...

För att jag inte ska köpa så mycket garn! Men tack för erbjudandet!