fredag 27 februari 2009

Vatten, vatten...

I dag har vi varit på Aquaria, ett vattenmuseum som ligger på Djurgården. Här finns det mesta i fisk-väg och det första man möter när man kommer in är ett regnskogs-rum där man kan se ett helt dygn i regnskogen med åska, regn och sol på en kvart...Sonen, F, mormor och jag, tillsammans med alla andra sportlovslediga och turister. Jag får lite hybris när det är för många små som skriker....
Här finns även ett stort akvarium med en massa fiskar och några hajar. Och så Bengt; den gamla gröna murenan, som nu är 24 år...Tyvärr ingen bild på Bengt....
Och så finns det ett bra fik med hembakat och goda mackor.

Det här är det man ser när man fikar, Kastellholmen. Man kan se att solen är på väg att bryta igenom det gråa...
Och här är Skeppsholmen, i vad man med lite god vilja kan kalla vårsol....

När jag kom hem låg en paket med månadens garn från Galen i garn. Ett hg Mano Silk Blend, från Uruguay. Jag ska försöka att virka en basker. Får se hur det går...har inte virkat nåt vettigt på ca 30 år...Huva, vad gammal jag lät....
Men jag ska i alla fall försöka, annars finns det nog nån som kan hjälpa till....




Inga kommentarer: