måndag 30 mars 2009

Tappa inte sugen

Världen är full av tappade sugar...
Sonen ringer förtvivlad och meddelar att telefonen är borta.
Snabbt till skolan för att hjälpa till och leta.
Och jag som skulle till Farsta för att byta klockan som är snygg men inte höll tiden.


(En sån här klocka fast i svart med guldkant och visare) Som tur är finns det garanti.

På stickfronten är det lite vakuum. Jag har ju min cirkelkofta, men den är det mycket jobb med, inget att sticka framför Tvn. På jobbet har jag min sjal...

Men vad ska jag påbörja nu?! Jag ska på Syfestivalen på söndag eftermiddag... Visserligen ett I-lands problem men i alla fall...Jag vill påbörja aprilmuddarna, men hittar konstigt nog inget garn i mina lådor som passar.

Jag lägger mig väl i soffan och läser klart min bok och funderar under tiden. Risken finns visserligen att jag somnar, men men, inte är det mitt påfund med sommartid och stjäla en timme på natten. Det kommer nog att ta några dagar innan jag är tillbaka igen.

Inga kommentarer: