lördag 11 april 2009

Besök av solen och mormor & morfar

Påskaftonen började tidigt för min del.
Chokladkakan fixade sig inte själv, utan jag fick gå upp tidigt och göra den. Sen kokades det ägg i parti och minut och gjordes rullar med bohusröra och med rostbiff/pepparrotsost.
Dessutom fick jag agera påskhare, då sonen propsade på att hans påskägg kom från sådan. Ut i trädgården och gömma påskägg, men inte för väl, då sonen är världens sämsta letare...
Mitt i allt skulle Fs kanin Black ha mat, så sonen och jag gjorde en humanitär insats för det stackars övergivna djuret....
Sen kom mormor & morfar med nytt påskägg till sonen. Men inte till mig, deras enda dotter!
Efter påsklunchen med sill och ovan nämnda läckerheter, som det som vanligt var mamman i familjen som fixade, tog hela sällskapet en långpromenad.
Detta belönades efteråt med kladdig chokladkaka med mörk chokladkräm och kaffe/te.



Solen visade sig så vi har suttit ute i drygt 3 timmar och förväntas anta en lätt rosa färg till kvällningen tillsammans med en himla massa fräknar.
Middagen ska som tur är mormor fixa; ankbröst med apelsinsås och potatis.

Men finns det en åldersgräns för att få påskägg? Eller faller det på att man fått barn? Det var det ingen som sa nåt om innan. Jag har märkt en markant nedgång i antalet julklappar, men att bli utan påskägg...hmmm

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars dig utan påsk ägg. Du kunde ha gjort som jag, stickat påsk ägg med liten gullig kyckling!!(Lol). Glad Påsk på dig och dina "pojkar" Kram T.