lördag 25 april 2009

Den som säger att lycka inte kan köpas, vet inte vad man ska shoppa!

Många affärer blev det. I jakten på garnaffärer i Malmö hittade vi några väldigt trevliga smyckesaffärer
Baglady t ex hade ett helt fönster med rea-saker. Det skulle ju vara helgerån om man skulle gå förbi en sån chans. Så två halsband för bara 49 kr st!

Men trägen vinner och jag fann ett underbart garn i den nya färgen i min garderob (no. no), grönt. Även här kommer bild när jag är hemma igen.
Solen har skinit på oss hela dagen så efter shoppningen tog vi oss trötta tillbaka för att inta horisontalläge, dvs vi somnade...
Middag avnjöts på La Couronne tillsammans med A och A-M. Vad sägs om gratinerad chêvre med honung på toast och cognacsflamberad oxfilé? Inte kattpiss direkt och inte heller ugglespott.
I morgon åker jag tåget hem igen, men trötta fötter och lite fullare resväska. Men fullkomligt nöjd!
Ropen skalla: husmorssemester till alla!

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Jag instämmer! Min mamma brukade rymma regelbundet med en väninna och hon var alltid mycket trevligare och gladare när hon kom hem igen:)

Baglady är fint och vilka fynd!!

Nu åker vi till Kiel och shoppar loss:)

Hugomamma sa...

Ha det så bra i Kiel och shoppa loss ordentligt!