måndag 13 april 2009

Egen påskeld

Igår kväll tog maken och jag en promenad, av en händelse kom vi till stationen i god tid tills ångloket skulle åka förbi på sin resa till Stockholms central.
Vi fick stå där ca 10 minuter och vänta och då var det inte så skönt ute som dagen före. Det blåste lite och solen var i dis...
Så kommer då äntligen detta ånglok med gamla vagnar och mullrar förbi och vad händer då?! Jo batteriet i makens fina kamera dog... Två bilder hinner han dock att ta, som tur är...
Innan jag startade denna blogg sa jag att min eventuella blogg skulle heta " I skuggan av blixten" pga alla måsten som maken hittar på. Man kanske måste åka till en station kl. 8 på morgonen för att ånglok åker förbi då. Inte för att man ska åka med utan för att man ska ta kort. Eller alla semesterresor som av en händelse råkar gå förbi nån smalspårig järnväg nånstans eller ett tunnelbygge...
Nu ska man inte tolka detta inlägg som att jag är trött på såna resor, för de kan ha sin tjusning, de också och så ser man saker som man aldrig trodde man skulle se...


Över till min egen påskeld.
Denna sjal påbörjade jag i julas och var då ganska nöjd med storleken, men sen tyckte jag nog att den skulle bli lite större, så på mässan köpte jag till mer garn.
Den är stickad i One Zero och mohair från Colinette i färgen Fire. Stickor 6,5 i rätstickning. Nu är jag nöjd och kan påbörja nåt nytt projekt, vad vet jag inte än....

Jag har även fått tummen ur och klär nu om madrass och kuddar i kökssoffan i en ny färg för min del; grönt....Not! Jo grönt är det men ingen ny färg.
Inte rikigt klar, så bild kommer kanske i morgon då all sömnad för hand är klar.

Förresten; detta var inlägg nr. 100! HURRA, HURRA, HURRA!!!!