torsdag 16 april 2009

Lite senare än vanligt

Jag hade svårt att sluta läsa min bok, Himmelsöga av Arne Dahl, så jag hamnade i soffan...
Som tur var så var maken lite sen hem så middagen behövde inte vara klar vid 18. Jag kunde läsa klart boken och det var verkligen så att jag inte kunde släppa den.
Men nu är den slut, klar, finito och den vanliga tomheten kommer. Inte kan jag ta nästa bok genast, jag måste smälta den förra lite.
Men denna har jag utsett till efterföljare: Nattsystern av Unni Lindell. Jag har inte läst nåt av henne förut men fått två böcker, så det ska det bli ändring på nu.

I övrigt håller stick-vakumeet i sig. Vad ska jag sticka? Garn saknas inte men möjligtvis idéer.
Vad känner jag? Kofta eller slipover kanske...
Första dagen på nya avdelningen har satt sina spår och jag är jättetrött. Kommer att sova gott, tidigt, så stickfrågan får skjutas på framtiden.

1 kommentar:

maja sa...

Bra när man kan få lite boktips. blir också lite "tom" när man läst ut en bra bok, då brukar jag köra med lite korsord ett tag, för att ladda om.