tisdag 14 april 2009

Med ögon känsliga för grönt

När jag bodde i Frölunda cyklade jag till mitt jobb genom en allé av kastanjer.
Och fast timmen var tidig så nynnade jag hela sommarhalvåret på Barbro Hörbergs: Med ögon känsliga för grönt. På våren var ljuset skirt och ljusgrönt och på sommaren var man tacksam för den skugga bladen erbjöd.
Nu är det kanske ingen hemlighet att grönt även är min favoritfärg...
Jag har några andra också, men jag kommer alltid tillbaka till grönt.
I somras var jag i Horred på Serholts outlet i det gamla linneväveriet nere vid stationen, där de säljer sina saker ganska billigt. Det är de som har Village-butikerna...
Där hittade jag i alla fall detta tyg till min gamla kökssoffa. Jag hade letat länge och var överlycklig när jag hittade det. People heter det och fanns i några andra färger, men det blev så klart grönt.
Som tur är, kanske kan kan säga, för efter detta inköp så har jag köpt stolar i samma färg och även gardiner som går åt samma gröna färg.
Nu ska jag ut i solen och njuta lite och kanske läsa lite i min deckare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser verkligen våraktigt ut och vacker grön nyans tom jag tycker det.
Det är synd om din make jag lider med honom att inte få fler bilder av gamla ånglok. Hälsa honom att nästa gång är det bättre använda sin mobilkamera men se till att mobilen är fulladdad!!!!! Kram T.