söndag 5 april 2009

Mycket på kort tid

I morse tröttnade jag på julgardinerna i vardagsrummet. Det är inte så att det var tomtar och så, men röda med nåt granliknande...Bort skulle de i alla fall. Och fastän gatan inte är sopad så byttes gardinerna. Tvättning får bli senare. Julen varar inte fram till påska hos oss, även om vi inte fastar. Men det kanske vi skulle göra; fasta...Men det är en helt annan fråga som inte får sitt svar här.
Grannen skulle ut och vallas och några världsproblem skulle lösas. 45 minuter snabb promenad.

Sen var det dags att åka till Syfestivalen i Kista. Träffade C på centralen och det var trevligt med lite sällskap på tåget.
T väntade på Kistamässan och genast drog det igång, DET STORA KÖPRACET....Jag höll mig ganska länge, men när vi kom till Canvas, gav jag upp och köpte ett broderi och en härva silkegarn. Jag som inte broderat på hur länge som helst blev helt förälskad i detta lilla broder. (Det är det lilla gröna paketet)När jag väl öppnat plånboken var det kört. Och inte blir det lättare att stå emot när T påpekar att det är 10 % mässrabatt...Hur ska en stackars vekling kunna klara sin plånbok genom en sån mässa med henne vid sin sida? Inte ens jag klarade ju mig....

Här är dagens skörd; ett broderi, 4 nystan Kidopale- ljusgrönt, Colinette:ullgarn och mohair i färgen fire och en härva Colinette-sockgarn; det bruna...Stoppnålar hittade jag också.
Fire-garnet ska till den sjalen jag stickade i julas som jag tyckte blev för liten. Det bruna garnet ska bli till en mössa och eventuellt förlängning av en halsduk jag stickade vintras.
Det gröna vet jag inte vad jag ska göra för nåt av, men färgen utgick och jag älskar den...
Broderiet vet jag inte varför jag köpte, om inte förälskelse är en bra förklaring...
Och silkegarnet vet jag inte heller vad jag ska göra med, men nån gång kommer det väl till pass. Det är därför jag samlar på mig; om andan faller på....

Väl hemma hade maken gjort lasagne, så det vara bara att sätta sig vid dukat bord med ett glas vin och vila fötterna.


Inga kommentarer: