söndag 26 april 2009

Tillbaka igen

Morgonen börjar skönt med frukost och sen en kopp te ute i solen.
Snart är jag tillbaka igen i verkligheten, där, där man måste till jobbet och sen hem igen och fixa...Inget fel i det men det är skönt att få rymma lite...
Här ifrån till verkligheten är det 4 timmar på X2000.
Dessa 4 timmar var helt Ok innan Alvesta då en annan verklighet gjorde sig påmind, småbarnsverkligheten! Jag är lite sur att jag glömde mina lurar till telefonen som kan stänga ute den verkligheten.
Jag är inte gnällig i överkant, bara ovan och ovillig att bli van igen....
Så är det!
Men när jag klev av tåget fanns min verklighet där på stationen och väntade. Make och son såg faktiskt lite glada ut när de såg mig, trots att de vet att även deras verklighet är tillbaka igen, på gott och på ont....
Maten är snart klar, så på återseende. (Det är jag som fixat den....:-) )

Inga kommentarer: