måndag 20 april 2009

Uppdraget slutfört

Igår kväll stickade jag dessa pulsvärmare. De är rätstickade i Polar från Järbo i 100% ull på stickor 5,5.
Jag la upp 30 maskor och stickade så långt så den gick om min arm. Sen är de ju lite töjbart, så jag tror att den kommer att passa mottagaren i Malmö, dit den kommer på fredag.


Jag nystade även upp det färgade merino/silk-garnet igår. Det var lite trassligt så det där tålamodet som nån glömde att kryssa i när jag föddes hade behövts...Men till slut var det nystat och klart. Jag tror att jag ska prova på att sticka en sån där spetsstickad historia som Swallowtail eller liknande. Alla som gjort det är ju lyriska på sina bloggar. Får se om jag också blir det....Men först ska jag ta tag i cirkelkoftan.
Den uppmärksamme märker att det nästan har blivit ett mantra; först ska jag sticka klart cirkelkoftan...först ska jag sticka klart cirkelkoftan...
Och så stickar jag nåt annat ändå...Men det beror ju på situationen; ska man koncentrera sig på mönster ska inget störa, så den passar inte på tåget på fredag.

Inga kommentarer: