lördag 18 april 2009

Ut med det gamla!

Fick ut maken på morgonpromenad igen...Ett tag var jag förvånad, men så kom jag på att de har stegräkningstävling på hans jobb och att han lätt blir manisk. Något som jag skamlöst utnyttjar...Mitt jobb har det också men eftersom jag bytt mitt i så lät jag bli att registrera mig. Jag ska ut och gå ändå.
Sonens kalufs behövdes tuktas. Han har likadant hår som mamma, dvs många, många tunna hårstrån...och det växer som ogräs.
Av en händelse, så har sonen även lyckats göra hål på de nyaste jeansen, denna gången var studsmatta boven...Så in på Lindex, där de råkade ha att man köper 2 reaplagg och betalar för ett. Som tur var så fanns det coola jeans i rätt storlek till sonen och en luvtröja och 2 t-shirt och allt kostade bara 200 kr...
Men han ratade en jättesnygg svart/vit rutig skjorta, som han bara för ett år sen älskat. Det är inte coolt längre och en stackars mamma kan inte hänga med längre.

Tillbaka i hallen hemma gicks det igenom alla garderober och rensades ut det som inte passade eller som var trasigt. Tråkigt nog kom vi på detta för sent så det blir till att åka på onsdag igen med ett lass, för de stängde 14 på Pingstkyrkans second hand...Och resten åker till tippen i morgon.

Nu har jag fäst alla trådar på jobbsjalen, så här blev den:

När maken sen ser på hästar, så stickar frugan på sin cirkelkofta och vi kan vara tillsammans trots att jag anser att hästar är bäst som hamburgare, eller när de ger vinst på insatt kapital. Jag är flexibel där...

Inga kommentarer: