lördag 2 maj 2009

Bränd Hugomamma stannar inne

Bränd Hugomamma stannar inne idag....
Eftersom vi lever i Sverige där man inte vet när nästa soldag kommer, så måste man passa på att sola, lite...Och eftersom jag har begåvats med den röda färgen på mitt hår med därtill följande hudfärg och pigment så kan man lätt se vad jag gjort, dvs solat.
Igår satt jag ute mellan 9 och 17, ca, med några få minuter inne, när vi åt mm...

Då blir resultat där efter...Som tur är så har vi investerat i Aloe vera-kräm som tar bort sveda och värk, men dock inte cancerrisken, som jag vet är hög. Jag har solfaktor 25, på näsan idag, så den inte blir ännu brändare. Men annars håller jag mig inne eller i skuggan vilket stressar mig. Jag vet ju inte när nästa soldag kommer...!


Dock har jag börjat på en ny bok: Orkestergraven av Unni Lindell.

Jag tänkte att eftersom det är långhelg kan jag ta en tjockare, inbunden bok, då jag inte ska åka tåget på ett par dagar. Får se om jag hinner klart till måndag.

Annars så har vi sett till att svärmor kom med tåget ordentligt. Varit på Biltema och handlat livsviktiga trädgårdssaker( men tråkiga) och sen varit på Eko i Länna där jag köpte en grön blomlåda som ska sitta på framsidan, vid cykelskyddet. Bild kommer när blommor planterats.


3 kommentarer:

maja sa...

aj,aj för att bränna sig. Men visst är det så att man ska passa på när solen är här.

Monica Hansen sa...

Ajajjajaj, stackars dig!

Hugomamma sa...

Idag känns det inget... :-)