måndag 4 maj 2009

Ge mig ett R, ge mig ett E, ge mig ett A; vad blir det? REA!!!

I gårkväll när jag var inne och tittade efter nåt nytt att sticka såg jag att Drops har börjat sin super-rea på 40% på utvalda garner.
Idag när jag kom från jobbet åkte jag till Farsta och tittade på vad som fanns.
Högen nedan var det som sen fick följa med hem:
14 st Merino Extra Fine, cerise
4 st Vivaldi, jeansblå
2 st Symphonie, svart
1 st Muskat, blå
Och allt jag fick betala var 313 kr!
Ja, nu hade jag ju ett presentkort på 300 kr som jag fick av mina gamla kollegor, som slukades med hull och hår...Men det var nästan GRATIS!!!
Den här koftan hade jag tänkt sticka i det cerisa garnet, Merino Extra Fine.
Dropsnr 111-14, Muskat är orginalgarnet.

Min lilla socka i skala 1:12 går bra, men jag fastnade på upplocket för hälen. Kanske ser jag bättre idag när det är ljust....

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Å vilken härlig shopping, och Merino som är så fint, den koftan kommer bli underbar!

Hugomamma sa...

Visst mår man bra när man köper garn?!