söndag 31 maj 2009

Hur ska man tolka det??

Vår rhododendron blommar alltid jättemycket. Det verkar som om den inte vet att den vartannat år ska återhämta sig, för vi ser ingen skillnad på det årets blomning och det andra årets blomning, då det ska vara mycket.
I alla fall så står den i full blom när sonen firar ,5 årsdag, den 11/6. Vi brukar fota sonen framför den blommande busken. Frågan i år är om vi kan vänta ända tills den 11/6 innan vi fotar. I-lands problem, jag vet!

Idag är då det mors dag.
Jag är ingen påhejare för speciella dagar, förutom min födelsedag och namnsdag på julafton och så naturligvis julafton. Jag brukar inte heller få nåt speciellt, utan vi kanske bara fikar eller nåt annat mysigt.
Därför var förvåningen stor när jag efter frukost, när jag som bäst läser tidningen, får ett paket framför mig. Inget stort och inte heller "passande" litet, utan ett litet paket.
När jag öppnar det står son och make andäktigt och väntar på reaktion. Glad eller ledsen???
Det som var i paketet var en dag- och en natt-kräm, anti wrinkle, med Q10 och en himla massa andra saker.
-Tack tack, säger mamman. -Vad är det? säger sonen och avslöjar sig med frågan att det är maken som inhandlat krämerna. Den sju år yngre maken tycker tydligen att det är dags för knuten i nacken för att förhindra rynkor.
-Titta, säger den rynkiga mamman, det är solfaktor 10 på dagkrämen. Då behöver jag inte smörja med annan kräm.
Till saken hör att smörja inte är min starkaste sida. Jag smörjer in mig efteråt, när det är försent, för att det inte ska bli ännu brändare mamma.

Samma starka sol lyser även idag.
Vi trotsade värmen och gick ner till centrum för inhandling av mediciner. Konstigt nog var det min tur med en gång och inte behövde jag vänta för att jag hade fler än två recept heller. Hoppas turen håller i sig till makens spel på hästar idag....

Inga kommentarer: