lördag 9 maj 2009

Man kan shoppa i Örebro

På Stora Torget var det marknad. Mest blommor och klassrese-bullar. Inget av det lockade oss.

I Gamla stan fanns det mysiga affärer och caféer, här är Stallbacken.

När vi var trötta och hungriga så hittade vi Creperiet. Så hette det favoritstället vi hade när vi var i Bogotá...Vi åt varsin Galette som är en bovete-pannkaka med spännande fyllning. Jag tog en med Chevre-röra och parmaskinka. Mums!


Min vana trogen har jag hittat ett fint halsband...bild kommer. Av alla kläder jag kollat har merparten varit gröna... Men koftan jag köpte var blå. 2 garnaffärer utan att köpa ett nystan; det måste vara personligt rekord! Nu vilar vi med varsin drink.


Efter vilandet tog vi en promenad längs en å och hamnade på Harrys. En liten fördrink; frozen jordgubbsdaquiri(?).




Och grillad entrecôte med klyftpotatis och goda såser...Mums!



Och som dessert chokladmaräng med jordgubbar och glass...

Inga kommentarer: