söndag 24 maj 2009

Och på den sjunde dagen vilade han, not!

Söndag och slut på långhelgen. Kunde sova riktigt länge idag.
När vi dukade fram frukosten vid 9.30-snåret sa maken; -Hör du? -Vad ska jag höra? -Det är redan nån ute och bankar...-Men du kan väl äta först och sen gå ut och banka?!
Efter frukosten tog han i alla fall ut alla sina borrmaskiner och skruvdragare och satte igång.
Kände mig ganska tvungen att gå ut och hjälpa till; det är ju jag som kommer att sitta där mest...
Skulle bara hänga upp tvätten. Så när tvätten var upp tog jag på mig den stöttande blicken och hjälpte till efter bästa förmåga. Och tänk; jag fick dra i 4 skruvar idag med...
Utfodrade hungriga barn samtidigt som jag bakade en sockerkaka och hjälpte till med skruvandet. En mamma måste kunna hålla många bollar i luften. Men nån stickning har jag inte fått till det med, ännu.
Undrar hur en "mamma-annons" skulle se ut...?
"Du som kan tvätta, baka, snyta ledsna småbarn och entusiasmera en make, vill du bli mamma i vår familj?" Svar till jagorkarintelängre-98. Undrar bara var en sån annons skulle kunna sättas upp...Det kanske är det det som är den stora marknaden efter alla singelsighter. Det finns ju redan så många som redan har en familj när de blir singel igen. Men det kanske inkräktar på "Ensam mamma söker"...
Nu har i alla fall maken kommit halvvägs och det är dags för lite finlir med staketet i andra änden, så att det till slut bara är att dra fast gångplankorna. Eller bara och bara. Det är då jag är i mitt esse, att dra och slita så att även den mest krökta planka blir rak.
Det som blir belöningen är att vi kan sitta ute och äta vår grillmiddag på ett nytt trägolv. Kanske i solen, kanske halva i skuggan, beroende på när vi kommer att äta.
Nu ropar han igen så det är bäst att sluta.
Byggare Bob återkommer i morgon igen, förhoppningsvis har jag då hunnit sticka lite.

2 kommentarer:

maja sa...

jag vill också bygga ut vår altan.

Anonym sa...

Du är duktig! Men så är du en modernkvinna....
PS. Kolla din mail.T