lördag 13 juni 2009

Ingen offentlig stickning idag...

Så här fin är vår buske. Synd bara att vi inte kan sitta ute och njuta av humlorna surr...
Sonen var på kalas på Kungsholmen, så mamma och pappa kunde åka på utflykt själva.
Först styrde vi kosan till Stora Essingen med alla deras fina villor längs smala gator.
Över till Lilla Essingens nybyggda hus utmed vattenlinjen. Hade inte alls haft något emot att bo här, men sonen tycker att det är för långt till hans skola och kompisar...
Vidare till Kungsholmen och Fredhäll, där vi tänkte fika på Solstugan. Nu regnade det idag så det var inte lika trevligt som det kunde ha varit och maten kändes inte lockande just idag; tacobuffé...
Vi gick tillbaka lite på gatan utan att flytta bilen. Har man väl hittat en parkeringsplats överger man den inte i första taget.
Vi hittade Bageriet, ett litet café med välgjorda smörgåsar. Interiören bestod av gamla dörrar längs väggarna med diverse pittoreska inslag som recept mm bakom glas.




Fetaostkräm med grillad kyckling på färskt bröd och en god kokostopp som efterrätt. Naturligtvis te till.

Men jag missade alla organiserade stickträffar denna World wide knit public day. Kanske bättring nästa år och kanske bättre väder.
Men stickar det gör jag hemma i soffan, ett par muddar till T som snart är klara...
Stiftade även bekantskap med en nykomling; Marabou mjölkchoklad med jordgubbe. Helt underbar, som jag var tvungen att testa innan jag eventuellt slutar äta godis. Så jag inte undrar hur god den skulle ha varit...

1 kommentar:

Monica Hansen sa...

Vilken härlig sommarbild i profilen:)