fredag 12 juni 2009

Jaha...

I morse stod jag och funderade på om jag skulle ta nya pulsvärmarstickningen eller boken i väskan...Jag tog stickningen.
När jag kom till jobbet i morse fungerade inte våra system, igen...Inget jobb kunde utföras på 4 timmar. Jag var glad att jag tog stickningen. Det ser bättre ut med stickning än med bok, när man bara sitter på jobbet och kan inte bättre.

Igår när jag gick för att hämta mina nya solglasögon, som kommer på bild en annan dag, gick jag förbi Svensk Slöjd på Sveavägen. Varannan torsdag, jämna veckor sitter Anna-Lisa och knypplar i affären. Det är fullt upp med sådana som är nyfikna.
Jag var nyfiken för 4 år sedan.
Jag knypplade på en eftergymnasial kurs för 25 år sen och kände en längtan att ta upp handarbetet igen. Men i vår kommun var alla kurser fulla. Jag träffade på Anna-Lisa i sagda affär och fick en inbjudan att vara med på hennes knyppelkurs i Salem. I ett år knypplade jag innan jag kände att jag inte hade tid mer. Men det är alltid lika roligt att träffa på denna tuffa dam. Gå in och hälsa på henne om två veckor...

Jordgubbarna är här igen. Ja, de belgiska är riktigt goda, men de svenska är inte klara än.
Nu kanske det inte blir svenska till midsommar för frostens skull...
Även på Irland är jordgubbarna klara fick jag vet när jag pratade med G i Dublin. Men de har inte samma sorter som här i Sverige. Inte lika goda, sa G.

Inga kommentarer: