söndag 21 juni 2009

Med en glass i min mun...

...Och i sandaler av plast...
Det var hur varmt som helst när jag tog min ensamma, snabba morgonpromenad. Den där vindjackan jag hade tagit på mig, förvärrade bara situationen Men med den knuten där min midja brukade vara så gick det bra. Och i öronen dunkade det taktfast musik som är lätt att gå till, dvs schlagermusik. Fyra bugg och en coca-cola...
När jag jag kom sken solen så både jag och maken, som konstigt nog var vaken gick ut och läste tidningen i solen. Men snart fick vi ta fram parasollen...
Sonen behagade inte maka sig ner förrän efter nån timma Han är inte tonåring, bara 10.5 år. Hur det ska bli sen törs man knappt tänka på.


Det var även sonen som pratat ett tag om att vi skulle till Adidas-shoppen i Hammarby sjöstad, men som hoppade över det när kompisen F ringde....
Så maken och jag tog en stilla tur till sjöstaden för lite shopping på rea och en liten glass vid vattenbrynet. Och lite wild and crazy, lämnade vi jacka och kofta hemma...
Det har hänt en hel del där nere och snart kanske det är färdig byggt.


Igår kväll stickade jag plötsligt klart bakstycket på min blå mohairtröja och påbörjade första ärmen. Hur snabbt det hände, vet jag inte, men plötsligt var jag uppe i rätt längd.
Nu kan man sakta börja fundera på de efterföljande projketen som jag gärna vill ha klart i sommar. Lingarnet t ex...

Men nu bär det ut i solen igen, i morgon kanske det regnar....

Inga kommentarer: