måndag 29 juni 2009

Öhhh, varmt

Jag är inte skapt att jobba i värme...Jag är helt övertygad om detta!
I morse, när jag efter en veckas semester skulle till jobbet, kom jag halvvägs till tåget på, att bok och vattenflaska ligger kvar hemma.
Nåja, jag kunde kanske ta en Metro...Men nej, det kunde jag inte, de har tagit sommarlov.
Så det blev till att sova med öppna ögon till centralen.
När jag skulle hem, så kom en gammal "sardinburk" som stått hela dagen i solen utan fläktar eller öppna fönster. Paniken kom smygande...och inget vatten.
I morgon ska jag ha packat väskan i god tid med både bok och vatten.
Kanske förvärras korkheten med att jag äter utan en massa kolhydrater. Hjärnan är inte på topp, om man säger så...
Men väl hemma igen, satte jag mig med fötterna i en balja med kallt vatten, för att återfå lite tankeförmåga. Hur skönt som helst! Och så somnade jag i skuggan av parasollet...Vad konstigt!

Jag har idag dammsugit alla bloggar jag har som bokmärke och upptäckt en ny rea på garn; Garnstudio som rear ut bomull och lin-garner till 40%. Kanske att jag kan ta mig förbi ett vattenhål inom de närmsta dagarna.

Sonen är rastlös, så morfar och han ska på Titanic-utställningen på Galärvarvet på onsdag.
Sen åker han till tant B i Eskilstuna i helgen och stannar några dagar.
Vad ska stackars barnlösa föräldrar då göra???? Vojne, vojne...
Bio, gå ut och äta, sova, bio igen, fika ute. Sörja att sonen inte är hemma, nej kanske inte det! Man vill ju att sonen ska ha det roligt....och har vi också roligt så är det bara bonus...

Nu ska här läsas några sidor i Sjöjungfrun, innan jag smälter bort vid datorn.

Inga kommentarer: