måndag 1 juni 2009

Solfaktor 50

I morse var jag lite wild and crazy. Inga strumpor eller jacka. Inte ens en liten kofta.
Solen var varm men fartvinden desto kallare. Men det tar inte många minuter till tåget, så jag stod ut.
I helgen har solen lyst över hela mig, utom när jag varit i skuggan.
Jag har då inte heller det allra mest soltåliga skinnet i stan, rödhårig blir röd...
Jag kom då på vad som fattades i mitt liv; en solhatt.

Glad i hågen gav jag mig ut på skattjakt i mina garnlådor. De är så stora att man nästan kan dyka ner i dem. Och visst hittade jag garn till en virkad hatt. Den som söker han letar!

Toppen ska bli som ni ser naturvit och sen ska resten av färgerna randas. Så här ser grundmodellen ut:
Dropsmodell 99-23. Återkommer med resultat, om det kan visas offentligt. Jag har inte virkat på säkert 30 år, om man bortser från kanter mm. Men hittills går det bra och är roligt!

1 kommentar:

Smycka sa...

*skrattar* Låter roligt när man kan dyka ner i garnlådor! *hihi* Himla trevliga färger till en solhatt tycker jag. Virka är som att cykla, har du en gång lärt dig så kan du! ;) Lycka till!

Kram
Ulrica =o)