tisdag 30 juni 2009

Som ett vattenhål i öknen

Idag gick det bättre med huvudet. Ok, jag säger inte att jag var smartast i stan, men heller inte under medelskiktet. Jag mådde bra i huvudet.
För att glädja mig lite uppsökte jag den närmaste garnaffärer, Vendelas Garn på Drottninggatan. Men där skylten "kommer strax" var fint broderat med moulinnégarn och upphängd på dörren och strax blev för länge för en otålig garnrea-kund, så vände jag kosan till Marias Garn på Mariatorget istället.
Där gick jag lös på de fina färgerna i Muskat och valde en lavendelblå färg.
Jag testade också Drops Lin i jeansblå färg. Kanske kan bli en sjal eller nåt senare i höst...
Sen kände jag behovet att tilläggsköpa ett hekto karamellgarn till det jag köpte i våras, för att ens kunna påbörja en liten sommarponcholett.









Den här koftan blev jag sugen på att sticka i det lavendelfärgade garnet. Om jag inte skulle få för mig att uppifrån och ner-koftan ska bli i bomull...Men lång eller kort ärm kommer som tilläggsfråga...slätstickad eller mönsterstickning???
Jag tar nog och gör den koftan i höst med ullgarn.

31 grader var det på Älvsjömässans termometer när jag åkte förbi med tåget.

Rejält svettig, men lycklig cyklade jag hem med mitt garn i en fin påse.

1 kommentar:

Elenor sa...

Sommarponcholett!? Lät som en rolig blandning av poncho och scharlett! Herreminje vad du stickar mycket! Jag var i Sthlm en liten stund idag, varmt varmt, hade oxå glömt att fylla på vatten så ny sitter jag och dricker litervis för å komma ikapp!