torsdag 2 juli 2009

En sista vinter

Kanske en konstig rubrik mitt i varma sommaren. Men det är namnet på nästa bok, Den sista vintern, av Åke Edwardsson, som jag ska ta mig an.
Att den förra Sjöjungfrun, tog slut idag. Kanske beroende på att tåget till stan i morse tog en halvtimme längre tid det brukar ta...
Igår så påbörjade jag den blå koftan. Jag har hunnit en halv mönsterrapport, man stickar från framstycke till framstycke, dvs allt på en gång...Det känns väldigt bra.


Sonen ska bort ett par dagar som jag berättade om tidigare i veckan.
Vi plockade fram kläder och rullväska. Han ska prova på att åka tåg hem ensam från Eskilstuna och rullväskan kan han dra och lyfta själv.
Han börjar bli stor, min lille bäbis....
Ut i skuggan på baksidan. Kanske med fötterna i vatten igen, det svalkar.

2 kommentarer:

maja sa...

Du måste vara en hejare på att läsa böcker. Du hinner knappt börja förrän du är klar :)

Hugomamma sa...

Jag har ca en kvarts resa med pendeltåg varje morgon plus lite väntetid. Och sen läser jag när jag kommer hem....