söndag 12 juli 2009

I stället för en regnig dag

Vi gick ut en långpromenad i morse vid 8-tiden. Några droppar regn kom och vi höll på att vända, men det kanske slutar, sa vi.
Tre droppar var allt som kom och vi fortsatte att gå.
Tvätten kunde hängas ute och t om frukosten intas ute i solen.
Några ärende fanns på schemat så vi åkte iväg. Till tippen och slängde en massa skit, vidare till Plantagen som inte hade det vi ville ha.
Bauhaus hade rea, men inte hittade vi det vi skulle ha, förutom tralltvätt...Kul! Jag skulle ha en burk färg till mitt nya hus, men kunde inte bestämma mig för vilken färg det skulle vara, falurött eller blekgult??? Och de små färgkorten kostade 1 kr, så då la jag ner det. Ska man inte kunna ta med hem ett färgprov???
Så till konsum hemma för att hämta en ny dataskärm istället för den som är tvärrandig i olika fina färger men som är svår att läsa på...
Väl hemma parkerade jag mig i solen på baksidan med en tidning i tre delar och en stickning.
En svart halvvante i ull som är beställd till Piteå. Nån gång måste man sätta igång...
Sen gick jag inte in förrän klockan var kvart i åtta...Jag kan säga att jag är lite röd på de ställen som inte varit i solen på ett tag.

Här kommer boken jag påbörjade i går. Dödligt arv, av Donna Leon. Jag älskar hennes böcker och fast jag aldrig varit i Venedig, känner jag mig hemma där.

Jag har även satt igång med en poncholette i garnet karamell, merino-ull. Jag hade gjort ett fel på nåt varv i början så jag fick börja om från början igen. Men det var inte så långt att repa upp.

Bilder på detta kommer senare.


Nu är det bara en arbetsvecka kvar innan semestern. Hur ska jag orka????

Inga kommentarer: