måndag 6 juli 2009

Lite garn slank visst ner....

Jag var ju i Gamla stan i lördag, men då kom jag inte till de garnaffärer som ligger där.
Så idag hade jag ett uppdrag till mig själv; jag skulle köpa svart garn till pulsvärmare som jag har lovat sticka till Piteborna och ha med på semestern.
Jag gick först till den som ligger på Öster långgata, närmast slottet. Där köpte jag det gröna handfärgade alpackagarnet. Jag tror det var från Chile. Det var så mjukt och liksom allt grönt, så ropar det på mig: Köp, Köp...! Och som den svaga människa jag är så köper jag.
Det svarta ullgarnet hittade jag på Sticka, också det på Öster långgata, men lite mer i smeten. Garnet går t om att köra i maskin.
Det som blir över ska bli juli-muddarna med röda pärlor.

Köpte två kartonger jordgubbar. Jag kan inte låta bli...Med någon deciliter grädde är det perfekt till tet ikväll.


Nu ska här lagas fyllda lövbiffar med gräddsås. Kanske lite Brieost till. Maken får kokt potatis.

Inga kommentarer: