onsdag 8 juli 2009

Lite tjejsnack

Idag ska förra kollegan C komma förbi vår altan och ta ett, eller fler glas vin.
Hittills håller vädret sig i schack, inget regn.
Vi börjar väl med lite mat; lax, potatissallad och baguette, till C och Chevreost och ägg till min lax. Att banta betyder inte att späka sig och ha skittråkigt...Inte än så länge i alla fall.
Allt rullar på och känns bra.
När vi sen har ätit måste allt skvaller klaras av, så vi hinner med det. Jag har bytt kontor och vill veta vad som händer där...Lite, OK! mycket nyfiken är jag.
Maken är på gubbdagiset, Clas Olsson i Solna och förlustar sig. Ska visst köpa batterier och säkert något annat som vi inte kan leva utan.
Annars får han gärna vara hemma när jag har kompisar här, han bor ju här.
Men jag känner såna som kör ut sina äkta hälfter när det kommer besök.
Varför då? Då finns det ju ingen som plockar in i diskmaskinen och servar med kaffe/te...????
Och inte är väl besökaren hemlig...Om den skulle vara det skulle vi inte träffas hemma.

Pratade med sonen i morse. Han har längtat efter pappa och mamma...
Han kommer hem i morgon och på frågan om han inte ville stanna lite längre kom det ett tvärt NEJ. Känns ganska skönt att han kan längta efter en...fast han vet att det kan vara tjat och gnat.
Nu ska han bara testa på att åka fjärrtåg själv från Eskilstuna. Där ligger ångesten i morgon.
Han får se till att åka ett tåg så jag kan möta honom på centralen så jag ser att han kommer av och inte fortsätter till Uppsala. Hemska tanke! Även om jag tror att sonen skulle uppskatta även den resan...

Inga kommentarer: