måndag 24 augusti 2009

Det var ju så billigt....

Klockan var nog bara 9.40 när T ringde på min mobil. Hon var hur lycklig som helst och förkunnade att hon precis kommit hem efter att ha köpt garn.
-Har du varit på Lidl? frågade jag.
-Hur visste du det?
Vi fick ett annonsblad från affären i fråga igår, det brukar vi inte få. Men där fanns det här sockgarnet med. Jag köpte 4 nystan i höstas och stickade till min moder och till A, med lyckat resultat.
-Du måste gå iväg genast, sa T, om du ska få några paket.
-Jag går på lunchen, vid 11-tiden.
Men när jag lagt på kunde jag inte hålla mig, utan gick ner till Sveavägen, där närmaste affär ligger, och köpte upp hela lagret, dvs 6 paket.
Det kostade bara 29,99 kr per paket. Jag fick tag i fem blå och ett brunt paket.
Snacka om att det kommer att bli strumpor i vinter här.
Kanske att jag stickar fingervantar. Eller i alla fall testar på det, har aldrig gjort det. Det verkar lite meckigt...
I övrigt har jag pressat mitt hemliga projekt och även märkt dem med mina etiketter.
Jag ska lägga dem på lådan i morgon för vidare transport till Göteborg.

Min moder ringde och sa att hon precis varit på "Skroten" i Kinna och köpt gardiner till mitt vardagsrum i rött och gardiner till sovrummet. Ska bli spännande att få se dem.
Kanske att jag kan få dem på söndag då det är dockskåpsmässa i Gärdetskolan på Östermalm.
Här kan du få mer information.
Kanske ses vi där?!

Inga kommentarer: