fredag 21 augusti 2009

Jag kan inte låta bli

Jag färgade entrådigt ullgarn tidigt i våras. Nu har jag nystat upp det och vad händer då???
Jo, jag måste bara testa om det passar att virka en till Tony Irving-sjal.
Maken har lagt beslag på min kamera, så bild kommer senare.
Ärmarna till Muskat-koftan kan säkert vänta lite till och även det hemliga projektet får ligga till sig. kan ändå inte skicka iväg paketet förrän på söndag...

Maken har nu kommit tillbaka till verkligheten. Men är kanske inte i bästa form för tillfället.
Jag orkade inte laga mat så det blev Greken på torget som fick utfodra oss idag.
Souvlaki med tzatziki, gott!

Min mobil ringde när jag cyklade hem och jag såg det som jag trodde var makens nummer...Svarade bara "Ja".
Folktandvården ville att vi skulle komma i morgon bitti istället för på måndag. Visst, det går väl bra, svarade jag, lite skamsen att min telefonhyfs var som bortblåst idag.
Jag brukar svara med namn. Gillar inte själv folk som bara svarar "Hallå", som min bror gör...
När jag var liten var det många som rabblade sitt telefonnummer som svar i telefonen. Är det så fortfarande? Jag har alltid svarat mitt efternamn när jag svarat hemma, mitt förnamn när jag svarat i mobilen, normalt, och på jobbet; hela harangen med arbete, för och efternamn...
Man kan lätt bli schizofren och det gäller att hålla koll på vilken telefon man svarar i...Men inte "ja"...


Nu är det längdhopp och det känns väldigt bra att virka lite till detta!
Återkommer med bild på den färdiga sjalen och det nya projektet i morgpn.

Inga kommentarer: