tisdag 11 augusti 2009

Oväntat besök

Sonen åkte till mormor och morfar i Bålsta i morse. Vi körde honom till Älvsjö så han kunde ta tåget direkt.
Vidare till Farsta för att maken skulle till klädaffär som rear ut allt till halva priset. Men de snygga ljusa jeansen passade inte herrn. Jag tyckte att de passade bra...
Jag köpte lite garn till en present till en yngre dam i bekanstskapskretsen, kan ej visa bild på garnet eller mönstret....
Vi åkte vägen runt Ågesta på hemvägen. Vi har bott här i ganska många år, men inte sett hela kommunen än...Det var grönt och fint och ett område med gamla sommarstugor som nu blivit året runt-bostäder. Det bråkas om vatten och avloppskostnader...


Väl hemma kom T förbi och visade upp sina stickningar som hon håller på med. Vi hann sitta lite i trädgården innan ösregnet, som var väntat, kom.
Sprang in med garn och koppar i köket och fortsatte konversationen där.
Äntligen fick hon se min cirkelkofta som hon undrat så över. Det är inte så att den helt plötsligt blivit färdig, men jag tog fram UFOt ur korgen och visade upp.
Där ligger även den blå mohairtröjan som jag ska sy ihop snart. Bara kragen fattas på den.
Hon tyckte inte alls att jag hade en massa garn utan att jag tvärtom behövde lite mer.
Maken höll inte med henne.


Ny kunglig förlovning idag, nu Madeleine och Jonas. Kan det bli bröllop i år??

1 kommentar:

Monica Hansen sa...

Tänk om det blir dubbelbröllop? *skrattar*