söndag 9 augusti 2009

Vatten över huvudet

En helt vanlig syn när sonen badar. Mer under vattnet än över, men det var jag med när jag var lika gammal som han är nu...Det ligger i generna. Ja, i mina gener, för maken är en badkruka utan dess like.
Eller jo, vi träffade två till som var badkrukor, likadana som han. J och M lät sina tre barn bada utan att blöta ner sina fötter....Så maken hade sällskap när han satt i sin brassestol med kepsen på...När han inte fotade.
Han fick med en grym bild på mig, som inte kan publiceras...Här är det jag som bestämmer, här med....!
Det var skönt att komma hem och äta lite lunch för att sen sitta i skuggan och sticka och lyssna på Sommarprataren; Anders Lundin.
Han är bättre i radion är TVn och jag har tröttnat på hans Allsång. Men i radion är han jättebra! Hans röst är en radioröst...

1 kommentar:

Smycka sa...

*skrattar* Härlig bildsekvens! Jag var nog mer i och under vattnet när jag var liten och är nog en solguru idag! Och ska jag bada blir det nog i vassen! *asg*