söndag 13 september 2009

Äntligen ikapp

När jag vaknade i morse var jag pigg. Klockan var 6.30.
Jag gick ner och satte mig med högen av tidningar som trillat in under sommaren; Amelia och Sköna hem.
Mina pojkar vaknade inte förrän 8.30, så två hela timmar var det tyst och jag kunde koncentrera mig på läsningen.
Sen var det dags att ta tag i den sista ärmen på den lavendelblå koftan. Jag får inte fortsätta på det jag påbörjade igår kväll, en till Tony-sjal. Den virkningen ska med på tåget till Göteborg på tisdag. Inte röra den innan dess!! Inte röra den innan dess!!....
Jag är i alla fall klar med Bs torgvantar. Det är intressant hur ett nystan kan skilja sig från ett annan, fast det är samma färg. Sen kanske det har med om man tar inifrån eller utifrån...
Men de kommer att värma hans händer.

Annars har vi bara tagit en liten tur för att införskaffa mer målarfärg till takreglar och balkar. Köpt livsnödvändig, enligt maken, hårddisk till PS3 och fått leveranstid på vårt kylskåp som vi väntat på i 4 veckor just idag. Det tyckte jag var mer nödvändigt...Det kommer på onsdag.

En liten promenad tog maken och jag innan regnet hängde förmycket i luften.
Tillbaka till soffan och ärmstickningen...

Inga kommentarer: