onsdag 16 september 2009

Lite mycket nu

I morgon kommer farfar. Han vill komma upp nån gång utan att jobba ihjäl sig.
Det får nog bli en annan gång...
Han vet att vi har köpt nya fönster till smårummen på baksidan och dit har vi hyrt en ställning för att kunna utföra bytet.
Men så har vi köpt nytt kylskåp, som av en händelse, dök upp i dag och står nu i hallen.
I våras köptes en frys, som också står i hallen och ska upp.
I hallen står även ett skåp som ska ställas nån annanstans, ej bestämt än, men det väger bly...
Där står även sonens skiva som tågbanan ska byggas på, 120*250 cm...
Som om det inte var nog ska toastolen på mellanplan bytas och den nya står i källaren...
Och då har jag inte ens nämnt altantaket, vars stolpar och takbalkar ska upp när ställningen ändå står där...
Men vi hade tänkt göra nåt trevligt på lördag. Kanske en tur till Gamla stan och äta middag.
Men nästa gång ska vi försöka att inte planera så mycket jobb för honom...

På tåget igår hann jag virka en hel del på sjalen och tur var det att jag hade den med mig. Jag hade annars somnat av ren utmattning.
Det kändes lite konstigt att vara "hemma" i Göteborg igen och inte kunna åka hem till Frölunda, bara se spårvagnen dit... Jag gick inte ens till Strikk, på väg till tåget.

Igår var jag i Göteborg, i morgon flyger maken dit, också bara över dagen för jobb.
Jag är inne när gubben min är ute...

Inga kommentarer: