tisdag 1 september 2009

Tant Grön, Tant Brun...

Är i Sigtuna för kurs i två dagar. Idag förbereder vi vad som ska hända i morgon.
Att man kan bli så trött av att bara prata och sitta och "inte jobba". Eller inte "inte jobba", detta är ju mitt jobb idag.
Nu är vi helt färdiga med förberedelserna, har varit ute "på stan" både på lunchen och till middagen och det är helt underbart här.
Man kan tro att man klivit in i nån sagobok med alla sneda och vinda hus längs med Stora Gatan, dvs där alla affärer ligger.
Det finns ett fik som heter Tant Brun och ett antikvariat som heterTant Grön. Men vart tog Tant Gredelin vägen???? Kanske rymde hon med Farbror Blå....

Min vana trogen har jag köpt ett halsband. Jag brukar göra det på varje ställe jag besöker, om sådana finnes...Jag har ganska många halsband numera. Alltför många om man frågar maken, som oroligt tittar på de krokar där dessa hänger och kollar om jag träffat en regel när jag skruvade upp dem...
Nu ska jag inta horisontal läge med en fjärrkontroll i min hand. Idag är det jag som äger den...

Inga kommentarer: