fredag 4 september 2009

Tonys sjal klar

Jag färgade på prov i vintras entrådigt ullgarn med Kool-aid. Så här blir det när man virkar en sjal i det garnet. Jag har virkat efter Tony Irvings mönster.
Hela sjalen luktar saft, men jag hade tänkt att göra blockningen ordentligt för en gångs skull, och blöta hela sjalen innan jag nålar fast den...
Kanske att lukten försvinner då...men det luktar inte äckligt, bara sött. Kanske blir man ett mål för getingar och bin om man har på sig den på sommaren, vad vet jag?!
När man väl är klar med en sak, uppstår lätt ett tomrum, om man inte som jag, har flera saker på gång samtidigt...Men trots det, finns ett tomrum, ett litet ett...Jag måste börja med månadsmuddarna snart...Eller rättare sagt ikväll eller senast i morgon.
I morgon hade jag tänkt att ta med T på stick-café på Marias Garn mellan 11 och 15. Gärna lite senare för jag känner att jag måste sova lite eller i alla fall ta det lugnt på förmiddagen.
P kommer och äter middag och ger mig min present som hon inte haft tillfälle att överräcka innan. Det var ett tag sen vi träffades så det ska bli trevligt. Kanske kan vi "titta på stjärnorna"...

Inga kommentarer: