torsdag 22 oktober 2009

Dags för nya pulsvärmare

Nu har novembermönstret i pulsklubben på Stickamera.se kommit.
Dragon scale mitts heter de och de känns lite intressanta att göra. Jag har stickat en halsduk i det mönstret, till min svärmor, tror jag.
Jag tänkte nog att en drake kan passa i drakskinn, hahaha
Dessa kan jag nog tänkas göra i nåt skönt garn, kanske lavendelfärgad merinoull....
Ska se vad som råkar finnas i mitt "lilla" lager.
I övrigt var det visst strumpstickningsmånad denna månad, så jag håller på med ett par knästrumpor. Inte bara för det, men jag har så mycket fint strumpgarn som behöver stickas av.
Bild kommer senare.
På jobbet är alla avundsjuka på mig, när jag drar på mig mina raggsockor. Vi har så kallt och det blir så skönt.
Jag vet inte om jag hinner med nåt inlägg i morgon. Jag ska till P och äta, dricka och sova över. När vi väl börjar prata tar det aldrig slut. Det är så sällan, så vi passar på...
Resten av familjen har mamma-fritt och alla är lika glada.