lördag 10 oktober 2009

Ute på stan idag

En perfekt dag för en shoppingtur i stan. Lite kallt men sol från en klarblå himmel.
Jag går aldrig i stan på en lördag om jag kan slippa, men ibland gör jag undantag.
I dag var ett undantag. Jag skulle träffa ruggugglan. Och för att kunna träffa ruggugglan måste det planeras en månad innan, för att vi ska få till det...Helt otroligt! Vi bor ändå bara 15 minuter ifrån varandra, med bil.
Jag blev körd till henne så vi tog t-banan ihop till stan.
Present till hennes dotter var första målet. Vi hittade den på första stället och fortsatte glada ihågen vidare ut i affärsdjungeln.
Jag hittade en topp på Lindex som jag tidigare hade ratat, men som jag ändrat tycke om. Den finns i deras Pink collection, för bröstcancerforskning. Så jag fick både en snygg topp och bra samvete, två önskningar i en...Helt fantastiskt! Och den var i den nya mindre storleken...
Provade hattar på alla ställen vi kom åt. Det finns ganska många på marknaden i höst och jag gillar det.
Vidare till nästa ställe, Kapp-Ahl, fick jag tag på ett par jeans och ett par bruna sammetsbyxor också de i den mindre storleken. Jag älskar att shoppa nu...
Efter några timmar var det dags för lunch. Eftersom vi båda avstår kolhydrater och gillar vin, tog vi oss upp till Åhléns restaurang på övre planet, där vi intog Ceasarsallad och en glas rödvin...Det är ju lördag!
Tillbaka i familjeverkligheten är det tvätt och matlagning som står på schemat.
I morgon är det dags för syfestivalen för mig och T....

Inga kommentarer: