onsdag 25 november 2009

Bara ett nystan

När jag har lämnat in mina stickade/virkade saker till Hjälpstickan, hos Marias Garn, får jag köpa ett nystan. Men bara ett....Det gäller då att fundera ut vad jag inte kan leva utan och som ska få följa med hem.
Bäst är det när man nästan är ensam i butiken så man kan stå och klappa garn i alla oändlighet utan att nån ska knö sig förbi eller att man på annat sätt är i vägen.
Jag hade en liten idé om vad jag ville ha...
Nåt jag kan sticka en Swiss Cheese shawl i, när den jag har stickat inte passar mig färgmässigt, fast det var ett underbart garn...
Jag ska fundera på om det är den sjalen jag ska sticka av detta garn eller om det ska bli häftiga strumpor eller benvärmare.
Nåväl, det finns gott om tid att fundera då jag först ska klä en baby så den inte fryser till vintern, men sen kanske det är dags...

Jag funderar på att anta en utmaning som Fantastick har på sin blogg. Att bara sticka av sånt man har hemma i sina skattkistor, förutom smärre undantag...Men vågar jag?!
Kommer jag inte att försöka att få in alla mina garnköp under just dessa undantag och om jag då inte lyckas, kommer jag att bli väldigt besviken???
Jag vågar lova att min käre make inte skulle bli allt för besviken om jag nu antar utmaningen, men är det till för att glädja andra?
Mitt försvar till att jag kan köpa allt garn är att jag inte röker och dricker bara minimalt och går nästan aldrig ut på krogen. Se där så mycket pengar jag har att röra mig med....
Jag kanske ska försöka att införa inköpsstopp, bara året ut. Varför ta i så man spricker?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mycket fint du stickar, man blir jätte inspirerad av att bara läsa om det.

Hugomamma sa...

Tack för det, du anonyma!