söndag 15 november 2009

Grå, grå, grå, grå

Idag är det grått. Inget dagsljus på hela dagen.
Men med bra lampor kan man ändå handarbeta utan problem.
Sen åttatiden i morse har jag virkat på min kappa.
Jag kände att jag var tvungen att virka till lite på fram- och bakstyckena, lite grann... Det värsta jag vet är ett trångt ärmhål.
Sen är den första ärmen klar och därmed också mönstret för den andra. Man behöver inte tänka så mycket, bara kolla av med jämna mellanrum. Kanske kan även den andra bli klar i kväll, så jag kan få testa allt. Kanske att det kan behövas små justeringar...Hoppas bara inte för mycket är fel, jag hatar att dra upp och börja om...
I övrigt är det skönt att kolla på TV när man virkar eller stickar. Det går några repriser på program som jag missat i veckan, t ex Mammas Pojkar. Inte det mest intelligenta kanske, men det är underhållning.
Men framför allt har det varit The Biggest Looser; ett amerikanskt program där den som gått ner mest i vikt, vinner 250 000 dollar. Helt fantastiska underverk som de åstadkommer.

Idag blir det kalvfärsbiffar med gräddsås och potatis. Ett gott rödvin blir pricken över i.

Inga kommentarer: