söndag 22 november 2009

Påbörjat...

I morse när vi vaknade var det kallt och faktiskt soligt.
Lite halt ute, märkte vi när vi gått ett tag. Men det var så skönt att komma ut och det regnade inte...
Nu är det bara grått, grått, grått igen och regn...Hur mycket regn kan det finnas? Och varför är det inget regn i Australien, där det brinner för fulla muggar???!Kan man exportera lite?
Det har i alla fall den fördelen med att man kan vara inne med gott samvete och göra nödvändiga eller roliga saker.
Sonen röjde i sitt rum i veckan och vi fördelade det röjda till släng- eller spara-lådor.
Sen har jag sett på några program som jag missat och slutet på "Fyra bröllop och en begravning" som alltid är lika underhållande.
Det känns nästan som när man själv i början av 90-talet sprang på en himla massa bröllop och bara planerade så man inte hade samma klänning på två i rad...
Sen har jag då kommit igång med den där overallen jag lovat sticka. Riktigt roligt med flätor och muscher. Garnet är också väldigt behagligt att sticka i, merinoull.
I övrigt händer det nog inget spännande här idag. Jag har fortfarande ont i ryggen så jag sitter där jag sitter.

Inga kommentarer: