söndag 1 november 2009

Tystnad! Virkning pågår

När vi åkte kryssningen i veckan såg jag en jättesnygg virkad jacka/kappa. En Odd Molly Grand mas coat.
Genast visste jag vad jag skulle virka av mitt vita karisma, som jag känt var lite felköp, men som nu plötsligt hade fått en mening.
En lite längre jack/kappa ska det virkas. Jag har inte hittat nåt passande mönster så det blir till att testa sig fram för önskat resultat.
Det blir fasta maskor i ullgarn och inte bomull som i original, då det blir så himla tungt. Men forman är bra och passar till våren.
Nu har jag kommit ca 25 cm på att halvt bakstycke och det känns spännande. Det var så himla länge sen jag virkade och dessutom har jag aldrig virkat kläder, bara kanter mm...
Men det är ju lättare att dra upp om det skulle bli fel, så hur svårt kan det vara???

Är häxangreppen slut för i år, för övrigt? Här sprang en massa skelett och liemän hela kvällen och tiggde godis. Vart tog ljusen och stillheten vägen? Är det för gammalmodigt?
Annars tycker jag att vi ska införa allahelgons dag som man firar det i Nicaragua.
Jag var där -94 just under denna tiden. Där målar man om korset på kyrkogården i en ny turkos färg eller annan lika vacker och senare äter man middag hela familjen på farmors grav, så att även den döda kan vara med i gemenskapen.
Här kanske det är för kallt med middag ute på kyrkogård, men deras tanke är fin...

Nu ska jag återta soffposition i väntan på MATCHEN...

1 kommentar:

Anonym sa...

HEJ! Jackan är jätte läcker. Vill se resultat snarast och mönster tack!!!
KRAM T