onsdag 23 december 2009

Bocken är död, leve Bocken!

Gävlebocken brann i natt.
Jag kan inte hjälpa att jag tycker att det är en fin tradition, att bocken brinner.
Jag gillar inte annars när folk förstör, men nu har det liksom pågått så länge att jag bara sitter och undrar när, inte om, bocken ska brinna.
Jag har Gävlebockens blog bland mina favoriter, så jag har följt honom nu ett tag, även detta året.
Men när jag hörde i morse att den brunnit skyndade jag mig in för att titta på bilderna och sen konstatera att det är fler än jag som vill hålla traditionen levande, eller kanske ska säga brinnande....
Men eftersom det finns livekameror som uppdaterar kontinuerligt sina bilder, kanske nån har sett vad som hänt...

Sjalen blev klar i gårkväll och en virkad mössa påbörjades strax därefter. Jag har inget riktigt mönster som stämmer till den, men det kan väl inte vara så svårt...

Jag har nu slutat jobba för året, förhoppningsvis, då jag har jour på tisdag om nån blir sjuk...
Ingen hade nån direkt lust att göra alltför mycket idag, så det var skönt att med lätta steg ta sig ut ur huset. Inte ens pendeln var försenad....

1 kommentar:

Elenor sa...

Ja men visst är det en fin tradition, väl värd att hålla brinnande! Hörde på radion idag att alla bevakningskameror "råkade" vara avsängda just när bocken tändes på!
Ha en God och Glad Jul!