onsdag 16 december 2009

Kanske blir detta nästa projekt...

När jag öppnade min epost idag, kom ett nyhetsbrev från Knitting Daily, med några gratismönster som man kan ladda ner.
Kanske blir detta nästa projekt...
En flätstickad hals"krage" eller vad man nu kan kalla det. Grejen är att den ser likadan ut på båda sidor. Det är det som detta nyhetsbrev handlar, liksidiga flätor.
Men vilket garn ska jag kunna sticka denna i?
Måste jag köpa nytt? Jag har inköpsstopp fram tills nyår, i första hand. Kanske kommer detta stopp att förlängas automatiskt om jag inte upphäver det. Ungefär som en sån där prenumeration på 3 nummer för 49 kr, där du även får en present. Med världens minsta text står det att om du inte meddelar ett halvår innan du ens funderade på tidningen, så kommer du att få tidningar till dödagar. Kanske lätt överdrivet, men bara lätt...
Jag har nu åter igen gått i samma fälla; 3 nummer av Damernas värld och du får några droppar Coco Chanel-parfym och filmen Coco. Jag har länge velat se denna film, så jag nappade.
Men det de inte vet, på den tidningen är, att jag är gammal medlem i "väskryckar-ligan" som det kallas i Göteborg. Tar presenten och sticker. Dvs jag har nästan redan nu avbeställt tidningen efter de tre nummer som ingår. HA!

Inga kommentarer: