torsdag 17 december 2009

Mera insnöad

I natt har det kommit ca 25-30 cm snö, till!!!!
Kl. 05.20 var jag ute för att skotta mig fram till brevlådan.
Det var totalt bortkastad energi, tidningen fanns nämligen inte där.
Men skottade gjorde jag. Så jag kunde ta mig ut på gatan utan att vada i halvmeter hög snö, när jag sen skulle till jobbet.
Till jobbet kom jag senare än vanligt, tåg var inställda och sen försenade när de väl kom.
Hela dagen höll jag koll på SLs hemsida, där det stod att alla bussar var inställda och pendeltåget hade oregelbunden trafik, men dock trafik.
Till slut tog jag timme komp och slängde mig på tåget hem.
Hem kom jag, men allt tog tid...
När jag väl kom hem, så hade grannarna skottat en gång upp till vårt hus. Tack för det!
Men man kan sitta och sticka inne, för man kan inte skotta hela dagen...


Idag har vi jubileum, maken och jag.
Det är 13 år sen han ringde till Postens kundtjänst mitt i natten för att få postnummer till sina julkort.
Jag trodde att han hade en hel familj som låg och sov, att han satt i en ljusblå hörnplysch-soffa med virkade kuddar (det värsta man kan ha, tyckte jag då och nu...) och fixade lilla familjens julkort, men var lite tyken, då han kom nästan "hemifrån"; frågade var han hade sin postnummerkatalog, som alla fick på den tiden...
Han ville då ha postnummerguiden på internet, som jag beredvilligt mailade. Detta mail var upptakten på en distansuppvaktning från hans sida. Han i Borås och jag i Stockholm. Vi träffades inte förrän i oktober året därpå och sen dess har det varit vi.

Puss på dig älsklingen, där du är i ett snöigt Frankrike! Och kom hem till mig i morgon!!!

3 kommentarer:

maja sa...

mycket snö är det! häftigt sätt att träffas på :)

Kristina sa...

Vad roligt att höra om hur ni möttes, din man och du! Vi möttes också på ett speciellt sätt. Han såg mig på TV och bestämde sig för att "henne skall jag gifta mig med!" Det är 42 år sedan nu.

Birgitta sa...

Vilken rar historia!