onsdag 30 december 2009

Nybliven förälder med Micke Persbrandt

När jag var ung, ogift och fri sa jag alltid att när jag blir äldre ska jag sitta på en bänk och mata fåglarna.
Nu har jag gjort det; inte suttit på en bänk, för det är så himla kallt, men matat fåglarna. Men så är jag ju äldre än när jag sa det, också...hela 44 år.
Vi hade gammalt vörtbröd som tydligen var eftertraktat av traktens änder som befinner sig där det enda rinnande vattnet är för tillfället, ån vid Åvägen i Huddinge. Och glada verkade de bli...
Annars har jag äntligen fått handla på rean. Trodde inte att det skulle hända, men då uppenbarades en kofta i mörklila som inte kunde motstås. Detta var på Kapp-Ahl. Vidare till Lindex, där även en petroliumfärgad kofta fick följa med hem. Jag är nog en koftmänniska. Lätt att kombinera med en massa kläder. Och jag som inte gillar kavaj känner mig rätt klädd med en kofta.
Tog även en tur till H&M men där hittades inget, den här gången heller. Men kanske nästa gång. Hoppet är väl det sista som sviker...?
På hemvägen köpte jag en Situation Stockholm och min käre make undrar vad som hänt med mig? Jag har blivit äldre, svarade jag.
Jag har även blivit förälder med Micke Persbrandt, alltså världsförälder för UNICEF. Varenda unge är viktig!
När jag berättade det för sonen, frågade han om vi också fick åka till Afrika för att hälsa på nåt projekt. Det får vi säkert om vi vill och kan betala, svarade jag...Får se om/när vi åker.

1 kommentar:

maja sa...

Du är nog en riktigt god hjärtad person. Stickar till välbehövande och skaffar fadderbarn :)
För att kommentera koft inlägget, jag älskar koftor äger en hel hög.
Gott nytt år på dig